Inspectoratul Școlar Județean Prahova

     Conform PROCEDURII OPERAȚIONALE,  Nr.   130.1. / 30.07.2025, privind procesul de organizare, desfășurare și monitorizare a repartizării copiilor înscriși în etapa de ajustări, pe locurile rămase libere, pentru anul școlar 2024-2025, în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preşcolar şi/sauantepreşcolar şi în servicii de educaţie timpuriecomplementare, aprobată prin Ordinul nr. 4018/2024 din 15 martie 2024 și a Calendarului înscrierii copiilorantepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2025-2026 în unitățide învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, nr. 3436/28.02.2025.,pentru toate unitățile de învățământ din județul Prahova, vă comunicăm următoarele:

În etapa de ajustări, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere, în unități de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, cu condiția existenței, în cele 3 unități, a unor locuri libere rămase după derularea celei de-a doua etape a înscrierilor.

Cererea-tip, însoțită de toate celelalte documente necesare înscrierii precizate de prezenta procedură, inclusiv documentele care dovedesc îndeplinirea criteriilor generale/specifice, se poate înainta Comisiei județene de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari prin depunere la sediul I.S.J. Prahova în perioada 18-21.08.2025 după cum urmează:

Luni, 18.08.2025 – 14:00-18:00;
Marți, 19.08.2024 – 09:00-13:00;
Miercuri, 20.08.2025 -14:00-18:00;
Joi, 21.08.2025 – 09:00-13:00

Dosarul de înscriere  

Documentele necesare înscrierii, depuse de părinte/reprezentantul legal al copilului la sediul I.S.J. Prahova sunt:

Cererea-tip de înscriere;
Copie de pe certificatul de naştere al copilului;
Copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
Dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului (hotărâri judecătorești etc.);
Declarație pe propria răspundere (Anexa nr. 3 la metodologia-cadru privind înscrierea);
Declarația acord a părintelui care completează și depune/transmite cererea-tip de înscriere, în cazul custodiei comune, că celălalt părinte este de acord cu înscrierea copilului la unitatea respectivă de învățământ (Anexa);
Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
Avizul ISJ PH pentru copiii care nu vor fi înscriși la clasa pregătitoare, în anul școlar 2025-2026, din motive medicale;
Documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere;

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:

adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ; avizul epidemiologic/dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.

CONFORM PROCEDURII OPERAȚIONALE
privind Repartizarea copiilor înscriși în învățământul antepreșcolar/preșcolar, în etapa de ajustări, în anul școlar 2024-2025,  programul  pentru primirea dosarelor la sediul ISJ Prahova este următorul:
  • Luni, 19.08.2024 – 14:00-18:00;
  • Marți, 20.08.2024 – 09:00-13:00;
  • Miercuri, 21.08.2024 -14:00-18:00;
  • Joi, 22.08.2024 – 09:00-13:00

 

Documentele necesare înscrierii, depuse de părinte/reprezentantul legal al copilului la sediul I.S.J. Prahova sunt:

  • Cererea-tip de înscriere;
  • Copie de pe certificatul de naştere al copilului;
  • Copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
  • Dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului (hotărâri judecătorești etc.);
  • Declarație pe propria răspundere (Anexa nr. 3 la metodologie);
  • Declarația acord a părintelui care completează și depune/transmite cererea-tip de înscriere, în cazul custodiei comune, că celălalt părinte este de acord cu înscrierea copilului la unitatea respectivă de învățământ (Anexa);
  • Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;
  • Avizul ISJ PH pentru copiii care nu vor fi înscriși la clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025, din motive medicale;
  • Documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere;

 

  Părintele/Reprezentantul legal/delegatul prezintă, în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în original sau legalizat.

ISJ Prahova publică Procedura operațională privind repartizarea copiilor înscriși în învățământul antepreșcolar/preșcolar, în etapa de ajustări, în anul școlar 2023-2024 – realizată în conformitate cu dispozițiile Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, aprobate prin OME nr. 4319/2023 și Raportul locurilor disponibile în unitățile de învățământ antepreșcolar/preșcolar în vederea înscrierii copiilor în învățământul antepreșcolar/preșcolar, în etapa de ajustări, în anul școlar 2023-2024.

2023-2024_PO_ETAPA AJUSTARI_FINAL

RAPORT DINAMIC LOCURI LIBERE

Erată Procedura operațională privind repartizarea copiilor înscriși în învățământul antepreșcolar/preșcolar, în etapa de ajustări, în anul școlar 2023-2024:

Erata_PO_Etapa ajustari_Gradinita

Declaratie acord_Ed. timpurie

CERERE-TIP-PRESCOLAR

Anunt_Etapa-ajustari_ISJ-PH.pdf

CERERE-TIP_ANTEPRESCOLAR.pdf

Declaratie-pe-propria-raspundere_ISJ-PH.pdf

Declaratie-acord_Ed.-timpurie-1.pdf

A. PRIMA ETAPA DE ÎNSCRIERE (31.05.2021 – 24.06.2021)

– Colectare cereri de înscriere (31.05.2021 – 11.06.2021)
– Procesare cereri de înscriere (11.06.2021 -25.06.2021)

Faza 1 în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca prima optiune. Termen-limita: 17.06.2021 ora 14.00

Faza 11 – în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca a doua optiune. Termen-limita: 23.06.2021 ora 14.00

Faza 111 – în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca a treia optiune. Termen-limita: 25.06.2021 ora 14.00
Copiii respinsi în Etapa I faza III vor putea fi înscrisi pe locurile ramase libere pentru Etapa a II-a.

B. A DOUA ETAPA DE ÎNSCRIERE (28.06.2021 – 16.07.2021)

– Colectare cereri de înscriere (28.06.2021 – 02.07.2021)
– Procesare cereri de înscriere (02.07.2021 – 16.07.2021)
Faza I – în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca prima optiune. Termen-limita: 08.07.2021 ora 14.00
Faza II – în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca a doua optiune. Termen-limita: 14.07.2021 ora 14.00
Faza III – în aceasta faza vor fi evaluate cererile de înscriere de la unitatile de învatamânt exprimate ca a treia optiune. Termen-limita: 16.07.2021 ora 14.00
Copiii respinsi în Etapa II – faza III se vor putea înscrie pe locurile ramase libere pentru Etapa de ajustari.
C. ETAPA DE AJUSTARI (02.08.2021 – 31.08.2021)
Inspectoratele scolare se vor asigura ca toate cererile introduse în etapa de ajustari sunt valide si admise la sfârsitul perioadei – Termen: 31.08.2021 ora 14.00

Sari la conținut